Własna firma zawsze wiąże się ze sprzedażą i choć wiele osób twierdzi, że nie potrafi sprzedawać albo wręcz nie chce, nie zdaje sobie sprawy, że bez sprzedaży żadna firma nie mogłaby istnieć. Bez sprzedaży nie ma większych zarobków i co najważniejsze, sprzedaż wcale nie jest „wciskaniem na siłę” tak jak to wiele z nas postrzega.
Warto zmienić nastawienie do sprzedaży i poznać metody, aby móc promować swój produkt, swoją usługę.
Posiadając własny biznes jest to niezwykle ważne, aby poznać techniki sprzedażowe zwłaszcza jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży.
Cross selling i up selling są właśnie takimi technikami, które mogą w prosty sposób zwiększyć nasz zysk.
A na czym one dokładnie polegają?
Cross selling polega na sprzedaży krzyżowej, czyli proponowaniu dodatkowych produktów, czy usług do produktu podstawowego, już zakupionego. Jest to dodatkowe rozwiązanie dla klientów decydujących się na jeden produkt. Warto pamiętać, aby zaproponować dodatkowy produkt, czy usługę zanim zakończy się transakcja zakupu. Wówczas nie ma żadnego ryzyka, gdyż dany produkt został już nabyty, a przy okazji mamy szanse na zwiększenie sprzedaży przy jednej transakcji.

Przykładem może być chociażby kupno telefonu, do którego zwykle proponują nam akcesoria takie jak etui, szkło ochronne, słuchawki, czy cokolwiek innego.
Up selling, natomiast, polega na sprzedaży bardziej wartościowego produktu lub usługi. Tą strategię stosujemy w przypadku, gdy klient nie dokonał jeszcze zakupu. Wówczas mamy szansę na zwiększenie sprzedaży poprzez zaproponowanie produktu o rozszerzonych funkcjach lub bardziej złożonej usługi. Zwykle jest to proces wolniejszy, gdyż należy powoli przejść od docelowego produktu, po który Klient przyszedł do zaproponowania alternatywnego, bogatszego rozwiązania. Należy być ostrożnym, aby nie zniechęcić Klienta do zakupu.
Więcej o sprzedaży dowiesz się w naszym kursie „Jak stworzyć i sprzedać kurs on-line?” Sprawdź TUTAJ
Biorąc pod uwagę przykład z telefonem, w tym przypadku będzie to zaproponowanie telefon z większymi parametrami i rozbudowanymi funkcjami, przedstawiając zalety tego produktu. W zamian za zakup produktu po który przyszedł klient.
Pamiętaj o tych metodach sprzedając swoje produkty, czy usługi i wykorzystuj je w swoim biznesie.
Umiejętne skorzystanie z metod sprzedażowych pomoże Ci zwiększyć nie tylko Twój zysk, ale również zapoznanie Klienta z innymi Twoimi usługami, czy produktami.
Zobacz nas takżena Facebooku – KLIK oraz na Instagramie – KLIK.
P.S Jesteśmy też na Youtube!
0 komentarzy