Zapewne zauważyłaś, że coraz częściej w Social Mediach spotykamy się z krótkimi video, filmami, animacjami, aniżeli zdjęciami.
Im więcej czasu spędzamy w Social Mediach, tym coraz bardziej potrzebujemy atrakcyjniejszych treści, efektów. Zdjęcia stają się dla nas coraz bardziej nudne. Chcemy czegoś żywego i naturalnego, a zdjęcia niestety nam tego nie dają.
Wolimy oglądać niż czytać, a to dlatego że znacznie więcej zapamiętujemy oglądając film i słuchając, aniżeli czytając. Badania wykazują, że po przeczytaniu tekstu możemy zapamiętać 10% treści, natomiast oglądając film, zapamiętujemy aż 90%.
Nic dziwnego, że to właśnie Youtube jest najczęściej wykorzystywanym narzędziem do zdobywania informacji.
Inne media nie mogły stać w miejscu, zatem również wprowadziły wykorzystanie wideo na swoich aplikacjach.
Zaczęło się od TikToka, który zawojował filmami krótkometrażowymi. Następnie przejął to Instagram wprowadzając Reels, czyli rolki, a Youtube wprowadził tak zwane SHORTS. Dosyć niedawno rolki pojawiły się również na Facebooku, ale zdecydowanie jest to początek i nie ma aż tylu funkcji, co na przykład Instagram.
Ale to nie wszystko. Relacje na Facebooku, inaczej stories i Instasory na Instagramie pozwalają na budowanie relacji z odbiorcami. Przyciągają swoją uwagę zwłaszcza dlatego, że zwykle pokazujemy coś w naturalnych okolicznościach i na żywo.
Wideo okazuje znacznie więcej niż zdjęcia i wzbudza zaufanie odbiorcy. Twój obserwator woli naturalność i popełnianie błędów, niż zdjęcie z milionem filtrów.
Facebook umożliwia organizowanie spotkań na żywo poprzez Live. Dzięki temu docieramy do większej liczby osób i angażujemy ich do aktywności. Możemy się zaprezentować jak eksperci i dzielić się wiedzą niemalże w każdym momencie i w każdym miejscu.

Powstają coraz to nowsze narzędzia do prowadzenia webinarów i spotkań na żywo, które mogą być udostępniane na wszystkich możliwych kanałach.
Częściej chcemy korzystać ze skondensowanych treści. To właśnie to co daje filmowi przewagę. Zamiast czytać artykuły i ksiązki na dany temat, wystarczy jedynie 5-minutowy film na Youtube, a jeśli to za długo, to szukasz skrótów w postaci Shorts i reelsów.
Czy uważasz zatem, że warto rozwijać się w tym kierunku?
Wideo nie tylko możesz wykorzystać w biznesie, pracy, ale również do budowania swojego wizerunku w sieci!
Zacznij działać, a przekonasz się jakie efekty to przyniesie. I zdecydowanie nie czekaj na ten najlepszy moment, odpowiedni sprzęt i dogodne warunki.
Zobacz nas takżena Facebooku – KLIK oraz na Instagramie – KLIK.
P.S. Jesteśmy też na Youtube!
0 komentarzy