Praca w domu ma mnóstwo zalet: nie da się zaprzeczyć. To na pewno wygoda, komfort i zaoszczędzenie czasu na dojazdach. Praca online jest marzeniem wielu osób, jednak prawda jest taka, że nie jest ona dla każdego. 

Dlaczego? Po prostu – nie każdy posiada predyspozycje do tego, by móc pracować zdalnie…

Praca zdalna wymaga pewnych cech, bez których wykonywanie jej może okazać się męczące i ciężkie, a w pewnym wypadkach nawet niemożliwe. Przede wszystkim, trzeba okazywać każdego dnia wobec samego siebie samodyscyplinę, rzetelność i co więcej: posiadać dobrą organizację czasu.

W domu – choć jest wygodnie – może być ciężej, by pracować po prostu EFEKTYWNIE. A jak wiadomo to efektywna praca przynosi upragniony SUKCES ZAWODOWY – do którego dąży chyba każdy pracownik ;-)! 

A więc jak to zrobić? W jaki sposób pracować w domu i się po prostu nie rozleniwić? Jak pracować, by osiągać dobre efekty i doświadczyć upragnionego sukcesu?

Poniżej przedstawiamy kilka prostych, a jednocześnie skutecznych porad, które warto wdrożyć w swą codzienność zawodową, jeśli myślisz o pracy zdalnej bądź już ją wykonujesz. 

  1. Przygotuj się do pracy. Możliwość pracy w piżamie, pod ciepłym kocem wydaje się kusząca, jednak nie zapominaj: jesteś w pracy, nie na wakacjach! Wstań, zjedz pożywne śniadanie, przebierz się, umaluj, uczesz: dokładnie tak jak robiłabyś to, idąc rano do biura. 
  1. Stwórz własną przestrzeń. To ważne, by przygotować sobie przestrzeń do pracy, która nie będzie Cię rozpraszać i zaprzątać umysłu niepotrzebnymi rzeczami. Znajdź miejsce w domu, które mogłoby być twoim azylem w pracy, gdzie będziesz mieć możliwość skupienia się na swoich obowiązkach. Niech nic Ci nie przeszkadza i nie rozprasza twojej uwagi. W końcu zależy Ci na tym, by twoja praca przynosiła efekty, a więc ogranicz rozpraszacze do maksimum!
  2. Pozwól sobie na gorszy dzień. Nie zapominaj, że praca z domu wcale nie oznacza, że nie możesz jednego dnia czuć się gorzej, słabiej, nie  mieć energii. Pozwól sobie na okazanie słabości: poproś o pomoc, o radę. To nic złego, to żaden wstyd! Każdy z nas jest tylko człowiekiem, a wirtualna asystentka nie jest ze stali – to zawód jak każdy inny! 🙂
  1. Stałe godziny pracy: klucz do sukcesu i spokojnej głowy. Staraj się trzymać stałych godzin, w jakich pracujesz. Rozpoczynaj i kończ pracę zgodnie z harmonogramem czy planem jaki sobie stworzyłaś. To ważne, by mieć czas na pracę i na odpoczynek. Ciągłe myślenie o pracy, a co gorsza: praca całodniowa nie wpływa dobrze na zdrowie psychiczne, a w konsekwencji prowadzi do spadku efektywności, czego nie chce żaden pracownik.
  1. Rób to, co sprawia Ci przyjemność. Nie samą pracą człowiek żyje – to oczywiste i w pełni zrozumiałe! Po pracy po prostu zamknij laptopa, wyłącz telefon i zajmij się robieniem czegoś, co naprawdę lubisz, co daje Ci radość. Poczytaj książkę, pojeździj na rowerze, poćwicz, idź na spacer. Zadbaj o swój umysł; pozwól mu odpocząć i odetchnąć. Regeneracja jest niezbędna do tego, by móc osiągać w pracy dobre efekty!
  1. Nie trać zainteresowania. Przypomnij sobie dlaczego lubisz tę pracę. Zainteresuj się na nowo zajęciem, jakie wykonujesz! Daj sobie pół godziny konkretnego dnia na inspiracje. Znajdziesz je na blogach, w gazetach, w książkach, a także w rozmowach z ludźmi z branży czy nawet spoza niej. Miej otwarty umysł i myśl pozytywnie, a nowe pomysły i rozwiązania na pewno przyjdą do Ciebie z łatwością!

Choć powyższe rady wydają się banalnie proste, wdrożenie ich na stałe w życie –  nie zawsze jest łatwe. Potrzeba wysiłku, zaangażowania i samodyscypliny, by stworzyć swoją rutynę pracy zdalnej, dzięki której będziemy pracować dobrze, a efekty będą widoczne. Trzymamy za was kciuki!

Zobacz nas także na Facebooku – KLIK oraz na Instagramie –  KLIK.

Kategorie: Porady

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.